Tilbake

Evaluering

Internkontroll

Internkontroll skal sørge for at vedtatte prosedyrer blir fulgt og at pålagte og planlagte oppgaver blir gjennomført.

Malvik kommune gjennomfører oppfølging av vedtak i eget system. Ledergruppen som består av Kommunedirektør, tre kommunalsjefer, økonomisjef og organisasjonssjef, har det overordnede ansvaret for oppfølging. Kommunestyret orienteres jevnlig.

Kommunen har ansvaret for mange ulike oppgaver, både lovpålagte og ikke-lovpålagte oppgaver. Kommunestyret har det overordnede ansvaret for tilsyn og kontroll av oppgaver i kommunen. Kommunedirektøren er den øverste administrative lederen for den kommunale organisasjonen, og skal sørge for at Malvik kommune utvikles og drives i samsvar med lover, regler og de politiske vedtakene som gjøres i kommunen. Det er kommunedirektørens ansvar at kommunestyret og andre kommunale politiske organer/utvalg får gode og faglige utredninger som grunnlag for sine beslutninger.

Kommunalsjefen har ansvaret for den overordnede planleggingen og styringen av sin sektor. De rapporterer direkte til kommunedirektøren, og er delegert kommunedirektørens fullmakter i henhold til delegasjonsreglementet.

Evaluering BTS Malvik